اگر از طرفداران پروپاقرص خریدهای اینترنتی هستید وقت آن است که با خرید اقساطی دیجی‌پی نیز آشنا شوید. زیرا دیجی‌پی یکی از بهترین نهادهای پرداختی در ارائه وام است. دلیل ما برای طرح این ادعا آن است که دیجی‌پی تسهیلات متمایزی را در این زمینه به وجود آورده است.

برخورداری از این تسهیلات برای همه امکان‌پذیر است و شرایط خرید اینترنتی را به صورت اقساطی فراهم می‌کند. با این حال برای استفاده از وام خرید اقساطی باید با نحوه دریافت آن و جزئیات مربوطه، آشنایی لازم را داشته باشید. پس با ما همراه شوید تا با شرایط کامل این وام آشنا شوید.

راهنمای خرید اقساطی از دیجی کالا

روش دریافت وام دیجی‌پی

ما در ابتدا به روش‌های دریافت وام فوری دیجی‌پی می‌پردازیم، سپس شرایط دریافت وام را بررسی می‌کنیم. زیرا مطمئن هستیم اگر شرایط دریافت وام را مطالعه کنید قطعا نسبت به دریافت آن ترغیب خواهید شد. پس بهتر است تمرکز خود را بر نحوه دریافت وام قرار دهید. برای دریافت وام، باید مراحل زیر را طی کنید.

ایجاد حساب کاربری

وام دیجی‌پی به صورت اعتبار به حساب کاربری شما واریز می‌شود. بازپرداخت اقساط نیز از طریق حساب کاربری است. بنابراین مهم‌ترین گام برای دریافت وام، ایجاد حساب کاربری است. حساب کاربری را می‌توانید در نسخه وب یا اپلیکیشن ایجاد کنید. برای این کار باید اطلاعات لازم و البته صحیح خود همچون کد ملی و شماره موبایل را وارد نمایید. بعد از آن باید روی گزینه خرید اقساطی کلیک کنید و مبلغ وام خود را انتخاب کنید.

وام دیجی‌پی شامل گزینه‌های ۱۰ ، ۱۵، ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ میلیون تومان است. بعد از انتخاب مبلغ وام و مدت زمان بازپرداخت، باید مراحل بعدی را که شامل بارگذاری مدارک مربوطه است تکمیل کنید و منتظر بمانید تا کارشناسان دیجی‌پی اطلاعات شما را بررسی کنند.

فرآیند بررسی دو تا سه روز طول می‌کشد و بعد از این مدت زمان، نتیجه به شما اعلام می‌شود. مدارک مورد نیاز را در بخش شرایط دریافت وام به طور کامل توضیح داده‌ایم. البته از همین الان بگوییم که نیازی نیست بابت مدارک نگران باشید؛ زیرا دریافت این وام به مدارک خاصی نیاز ندارد.

یک روش دیگر برای ثبت نام وام دیجی‌پی

ثبت نام آنلاین یا همان ثبت نام با وب یا اپلیکیشن دیجی‌پی همانطور که مشاهده کردید بسیار آسان است. امما یک روش دیگر نیز برای ثبت نام وجود دارد. این روش، مراجعه حضوری است. مراجعه حضوری همانطور که از نام آن پیداست با مراجعه به شعبه‌های بانکی مشخص شده صورت می‌گیرد. در حال حاضر سه شعبه بانکی برای ثبت نام حضوری وجود دارد. البته چون تعداد این شعبه‌ها محدود است ممکن است موقعیت مکانی بسیاری از شما برای استفاده از این روش چندان مناسب نباشد. با این حال چه روش ثبت نام حضوری را انتخاب کنید و چه روش آنلاین، کل فرآیند ثبت نام همین موارد فوق‌الذکر است. حالا بریم سراغ شرایط و جزئیات مربوط به دریافت وام.

شرایط دریافت وام

برای دریافت وام دیجی‌پی شرایط خاص و پیچیده‌ای وجود ندارد. حتی محدودیت‌ها شامل مسائل بسیار کلی است.

محدودیت‌هایی که برای دریافت وام وجود دارد

خوشبختانه برای دریافت وام دیجی‌پی محدودیت‌های خاص و زیادی وجود ندارد. با این حال توجه به موارد زیر ضروری است:

رتبه اعتباری پایین

اگر رتبه بانکی یا اعتباری شما پایین باشد، احتمال عدم موافقت با وام بسیار بالا است. اما چه چیزهایی باعث می‌شود تا رتبه اعتباری شما پایین بیاید؟ پاسخ این است:

داشتن چک برگشتی

اگر دارای چک برگشتی هستید بهتر است نسبت به حل آن و اصلاح رتبه اعتباری خود اقدام کنید تا شرایط اعتباری شما بهبود پیدا کند.

ضمانت افراد بد حساب

اگر ضامن فردی هستید که اقساط خود را به موقع پرداخت نمی‌کند، باید بگوییم که متاسفانه این موضوع می‌تواند بر روند وام گرفتن شما تاثیر منفی داشته باشد. به طور کلی بهتر است پیش از آنکه ضامن فردی شوید از شرایط مالی و خوش حساب بودن او اطمینان کامل داشته باشید.

داشتن بدهی‌های بانکی

اگر به هر دلیلی بدهی بانکی دارید و یا وامی برداشته‌اید و اقساط آن را پرداخت نکرده‌اید حتما نسبت به پرداخت آنها اقدامات لازم را به عمل آورید.

محدودیت سنی

البته استفاده از کلمه محدودیت سنی چندان مناسب نیست؛ زیرا همه افراد ۱۸ تا ۷۰ ساله می‌توانند وام دیجی‌پی را دریافت کنند. با این حال اگر سن شما کمتر از ۱۸ و بیشتر از ۷۰ سال است، نمی‌توانید این وام را دریافت کنید.

مدارک لازم

دیجی‌پی شرط لازم برای بازپرداخت اقساط را تنها محدود به ارائه چک یا سفته الکترونیکی کرده است. یعنی اگر به یکی از این اسناد اعم از چک بنفش یا سفته الکترونیکی دسترسی داشته باشید به راحتی می‌توانید وام را دریافت کنید. حتی نیازی به ضامن هم نیست. قرار هم نیست پول شما در جایی بلوکه شود. برخلاف بسیاری از خریدهای اقساطی که شرط پیش پرداخت را قرار داده‌اند، در شروط وام دیجی‌پی شرط پیش پرداخت نیز لحاظ نشده است.

شکل و وضعیت وام دیجی‌پی

وام دیجی‌پی به شکل اعتبار است. یعنی مانند وام‌های بانکی نیست. شما وقتی وام بانکی دریافت می‌کنید می‌توانید آن را به صورت نقدی برداشت و خرج کنید. اما وام دیجی‌پی به صورت اعتبار وارد حساب کاربری شما می‌شود و شما می‌توانید با آن خرید کنید. این وام تقریبا مشابه وام‌های خرید کالا است. با این تفاوت که در وام دیجی‌پی دست شما برای خرید انواع محصولات و خدمات بازتر است. زیرا سایت‌ها و فروشگاه‌هایی که قرار است از آنها خرید کنید بسیار متعدد و متنوع هستند.

بازپرداخت اقساط

دیجی‌پی برای بازپرداخت اقساط گزینه‌های ۶، ۹، ۱۲ و ۱۸ ماهه را در نظر گرفته است. این گزینه‌ها با توجه به مبلغ وام‌ها متفاوت است. از طرفی برخی از مبالغ ممکن است شامل چندین گزینه بازپرداختی باشند؛ اما برخی از آنها تنها شامل یک گزینه. پس در هنگام انتخاب مبلغ وام، به گزینه‌های بازپرداختی آن نیز توجه داشته باشید. موعد بازپرداخت اقساط نیز دقیقا مانند وام‌های بانکی یک ماه بعد از واریز وام است.